To właśnie te pojazdy zostały stworzone i wyspecjalizowane właśnie w sprzątaniu różnego rodzaju zanieczyszczeń z ulic oraz chodników. Pierwsze zamiatarki nie należały jednak do kompaktowych. Były to pojazdy oparte o samochód ciężarowy i faktycznie wyglądały na bardzo przysadziste, ciężkie i trudne do sterowania. W końcu, poprzez proces doskonalenia zamiatarek zaczęto produkować mniejsze, miejskie wersje tych maszyn, którymi znacznie łatwiej jest manewrować na ograniczonej przestrzeni. Przegubowa rama pojazdu sprawia, że taka zamiatarka jest znacznie bardziej skrętna. Mniejsze wymiary pojazdu ułatwiają poruszanie się nim po mieście. Standardowo, zamiatarki drogowe mogą rozwijać do około 50 km/h. Obecnie, są to na tyle popularne maszyny, że bez trudu można nabyć do nich części zamienne johnston w razie awarii pojazdu.
Jakie są najnowocześniejsze modele zamiatarek?
Obecnie, najnowocześniejsze modele zamiatarek to pojazdy, które są doskonale przystosowane nawet do wielogodzinnej pracy w terenie. Na stronie Terberg matec znajdziemy przykłady zamiatarek, które obecnie są jednymi z najpopularniejszych. Doskonałym i bardzo nowoczesnym rozwiązaniem w przypadku pojazdów, które każdego dnia przez wiele godzin poruszają się po mieście, jest wyposażenie ich w silnik elektryczny zamiast spalinowego. Jest to bez wątpienia rozwiązanie przełomowe, ważne z ekologicznego punktu widzenia. Oczywiście, w sprzedaży nadal znajdziemy też kultowe zamiatarki, do których łatwo można znaleźć części zamienne johnston, które się serwisuje łatwo i szybko i które mogą pozostawać w eksploatacji przez wiele lat.
Czy napęd elektryczny to dobre rozwiązanie?
Bardzo istotną kwestią w takich zamiatarkach jest to, że można je doładować z sieci niemalże w dowolnym miejscu. Mają one spory zasięg i wystarczy około 2-3 godzin ładowania, aby móc znowu poruszać się pojazdem. Dodatkowo, warto zaznaczyć, że są to pojazdy bardzo dobrze zaprojektowane, z wygodną kabiną operatorską. Osobną kwestią jest ich fenomenalne wyposażenie służące do samego oczyszczania ulic.